© coloured by Daryl LeBlanc by Earl of Cruise Das Ende Photos in diesem Post © von Welcome to the Fireboat Fire Fighter Museum ! Als die NORMANDIE 1935 in Dienst gestellt wurde und sie wie in einem Handstreich das Blaue Band errungen hatte, war es eine vollkommen andere Welt, in der sie ihr `Leben´ begann. Die NORMANDIE stieg wie ein Symbol des Wieder-Erwachens des wirtschaftlichen Lebens aus der Nacht der Weltwirtschaftskrise. Allerdings hatte sich in Europa der Himmel schon zu einem globalen Unwetter begonnen zu verdunkeln. In Italien saßen die Faschisten fester denn je im Sattel. In Deutschland hatte Hitler mit seiner Nazi Partei das Land und seine Menschen im Griff. Im Zuge der Weltwirtschaftskrise waren in Europa Rechtspopulisten und Diktaturen auf dem Vormarsch. Selbst in den Demokratien Frankreichs und Großbritanniens reckten sich die Fratzen der Intoleranz. Von Mai 1935 bis August 1939 segelte die NORMANDIE erfolgreich 139 Mal über den `Großen Teich...
Germany’s two luxury liners, BREMEN and EUROPA , have not only played an important part in their country’s mercantile revival, but have added also an immortal chapter to the history of transatlantic travel. Copy from Shipping Wonders of the World From part 6 , published 17 March 1936 editing by Earl of Cruise ss / ts BREMEN in her early years - Source: Shipping Wonders of the World/Bundespresse Archiv The PRIDE OF A NATION - the NORDDEUTSCHER LLOYD quadruple-screw turbine express liner BREMEN . The keel of this ship was laid in June 1927. Her launch took place in August, 1928. In less than a year later, the Bremen made her first voyage to America, when she crossed the Atlantic from Cherbourg to New York in four days seventeen hours forty-two minutes, thus setting up a new record and gaining the coveted “Blue Riband”. During the passage the Bremen attained an average speed of 27.83 knots. ss / ts BREMEN in her early years - Source: W ikipedia For the pop...